We hechten veel waarde aan hoe u, de cliënt, onze zorg ervaart. We verbeteren continu om de zorg nog beter aan te laten sluiten bij uw wensen.

Vertel ons wat u vindt!

Heeft u op- of aanmerkingen op de behandeling of uw behandelaar? Schroom niet om deze ook al tijdens de behandeling te delen; in een gesprek of per e-mail. Als we weten wat u niet of juist wel prettig vindt, kunnen wij uw behandeling hierbij beter laten aansluiten.

Daarnaast stellen wij het op prijs als u een beoordeling achterlaat op Zorgkaart Nederland. Natuurlijk is het fijn als mensen positief zijn, maar kritische feedback is ook welkom.

Op basis van de beoordelingen hebben wij bijvoorbeeld onze wachtruimte opnieuw ingericht. Een andere verbetering: behandelaren vragen nu standaard na de intake of de cliënt het ziet zitten de behandeling met die behandelaar in te gaan.

CQ-index

Bij het einde van elke behandeling meten we ook met een vragenlijst hoe u, de cliënt, de behandeling hebt ervaren. Deze vragenlijst heet de CQ-index en is geanalyseerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Embloom.

De gemiddelde resultaten (schaalscores en een rapportcijfer) van deze vragenlijst kunnen we vergelijken met die van andere aanbieders – omdat die dezelfde vragenlijst gebruiken kunnen we dan appels met appels vergelijken. Dat geeft ons veel waardevolle informatie om onze processen te verbeteren.

Resultaten – Cliëntervaringen 2019

In 2019 (januari t/m december) vulden 172 cliënten de CQ-index in.

Onderstaande resultaten (op een schaal van 1-5) komen uit het cliënttevredenheidsonderzoek van 2019:

Bejegening 4.8
Samen Beslissen 4,1
Uitvoering behandeling 4,5
Rapportcijfer 8,5

Natuurlijk zijn wij blij met deze uitslag, maar ieder jaar maakt Raadthuys Psychologen een verbeterplan op basis van de uitkomsten van deze meting, want meten is weten!